søndag den 14. juli 2013

Ren-hygge-tøse-loppemarkedstur-til-Helgenæs ...

Min veninde Annette og jeg havde fri fra familien igår og valgte at tilbringe dagen sammen - med total hygge på Helgenæs.

Første stop var loppemarkedet her - rigtig mange fine ting - der blev dog kun indkøbt en flot turkis glas flødekande.


Derefter blev Helgenæs kørt tyndt på kryds og tværs, flere loppemarkeder besøgt - nogle mere spændende end andre - kun ganske få indkøb.


Fin udsigt fra gårdspladsen.


Frokosten blev nydt på stranden ved Sletterhage fyr - overskyet da vi kom, men da vi fik pakket den dejlige medbragte frokost ud, brød solen frem og sommertøjet måtte på. Efter frokost en dejlig gåtur langs stranden - jeg fandt adskillige hulsten og lært veninden det også, dog har jeg jo en regel med mig selv - kun én sten med hjem - det holdt ikke helt - 4 blev det vist og resten til veninden.


Næste stop på Ellemandsbjerget - FEDEST udsigt. Samsø og Tunø anes i baggrunden. Min mand var på Tunø, havde aftalt at vi skulle vinke til hinanden, det havde han vist glemt, kunne ikke se ham!!!


Dagen sluttede ved Kalø Vig, som har de absolut bedste soft ice - derefter havde vi samlet kræfter til en gåtur ud til Kalø Slotsruin - første gang for mit vedkommende - men helt sikkert ikke sidste.

MAX hyggelig dag - ser frem til mange flere af dem ;-)


1 kommentar:

Unknown sagde ...

Dejlige dejlige steder I har besøgt. Kalø er nok det jeg har gjort mest brug af, har været der utallige gange i alt slags vejr. Et skønt sted. Kh Birte