mandag den 1. april 2013

Godt brugt påskeferie når enden ...

10 DAGES FERIE - her lidt stemningsbilleder fra en dejlig lang ferie ...

En dejlig dag på Stumpmarked i Herning med en god veninde - ALTING blev løftet, vendt og en del sat tilbage igen (sikke beskidte fingre man får ;-)



Med hjem kom en ny garder - fætter Myndig! Nu er der hele tre fine garder i samlingen, men det er jo ikke nok til en samling, så jagten fortsætter. Jeg fandt endnu en fætter Kæk - og haps, den måtte min veninde have med hjem! Et lille metal 'B' - kom også med hjem - altid rart at have. Jeg har en svaghed for gammelt børnelegetøj i træ, men har en aftale med mig selv, at så længe der ikke er børnebørn i sigte, så INGEN indkøb af legetøj. Men alligevel røg der en fin bog af Jørgen Clevin med hjem, det er jo heller ikke rigtig legetøj - det er blot gode minder fra da mor var yngre ;-) Eneste planlagte indkøb var en glas ting fra Holmegaard, så da denne fine vase i hjerteform dukkede op til en virkelig god pris, så blev det også min - nu ønsker jeg mig blot en større til min fødselsdag, den står nemlig lidt alene i vindueskarmen og ser fin ud.

Den ugentlige lange løbetur blev udvidet med to km og bidrager med mere udsigt til Himmelbjerget - og gennem et lille skovområde ned til Birksø - der er saftsusme' godt nok meget stille og mennesketomt derude - det skal jeg lige vænne mig til! Nedenstående billede er først på turen, det er Knud Sø - se de to svaner som pudser sig - de nyder også det pragtfulde vejr.




Har på en tidligere gåtur set denne lille 'knot' på et træ, har ikke glemt den, den er meget smuk og denne gang havde jeg heldigvis kameraet med. Der har siddet en gren, knotten er blevet fin rund af tidens tand - jeg er vild med årernes struktur.

Lille- og storesøster havde ytret ønske om en voksdugtaske inspireret af Mor'skaber. Lillesøster vil bruge sin til sit hårmousse/hårlak, så det er den høje slanke - storesøster skal bruge sin (den grønne, hvilket er hendes yndlingsfarve) til den våde badedragt og bodyshampoo efter den ugentlige svømmetur. Så hvad de ønsker skal de få! Så lidt håndarbejde er der også blevet til i påsken - har nu også hæklet en del, det kommer på senere.


Heldigvis har påsken også budt på en impulsiv hyggeaften med gode naboer, nogle var ved at male det halve af huset, men kunne lige sætte en lammekølle i ovnen, andre var på mødretur til sønnernes håndboldstævne og kunne bidrage med rødvinen og vi dasede på hver vores arbejdsværelse og kunne lige lave kartofler, tzatziki og en dejlig salat. Jeg er ikke den store tilhænger af påskepynt og alt det gule 'helvede' - men synes nu at det er sjovt at finde pigernes kreativiter fra deres barndom frem.

Bemærk den lille kylling til venstre - en vatkugle, en valnøddeskal, lidt orange karton og to halve pistaciekerner som fødder - aldeles uvurderlig! Blev nødt til at sende billedet til pigerne og høre om 'totten' i midten, hvad forestiller det og hvem af jer har lavet den? Det har Line - og moar, det er da en kylling - ja, DETTE påskepynt elsker jeg!


Påskeferiens sidste billede er fra idag - gåtur fra 'Bjerget' (Himmelbjerget) og hjem - intet andet at sige ... Jeg elsker simpelthen bare udsigten derude!


(Ryggen mod Himmelbjerget - søen er Julsø og byen på den anden side er Laven).

God brugt påskeferie er ved at være slut - nu skal jeg blot have overbevist mig selv om, at arbejdsdag i morgen er helt OK ...

1 kommentar:

Merete sagde ...

Dejlig brugt ferie lyder det til.
Skønt ... tænk endelig på mig hvis du falder over flere gardere du ikke selv skal bruge - go' gave ide ;0)